knasmamman

Alla inlägg under juni 2012

Av knasmamman - 18 juni 2012 07:52

såna funderingar har jag haft och har!

När hjälper man och när stjälper man?

Jag vill att lillknas ska få det allra bästa och all hjälp han behöver för att lyckas och för att han ska må bra!

Jag tror att bildscheman, tidslinjer, rutiner, bra mat osv är jätte bra men jag blir osäker på vad han behöver! Förstör jag hans egen förmåga och förminskar jag honom om jag använder allt detta eller stärker jag hans egna förmåga och lyfter honom om jag gör det?


Att han han har diagnoser är det ingen tvekan på! Att han har stora problem är det heller ingen tvekan om ,men hur stora?

Ska på möte med skolan idag där dom kallar honom för ett "tungt" barn!?! Där vi ska försöka komma fram till hur hösten ska se ut för honom. Så håll tummar, tassar och tår för att det kommer att gå bra!


Fridens liljor!  

Av knasmamman - 4 juni 2012 20:03

jag blir lite ledsen i mamma hjärtat och ögat när lillknas har gömt sig på biblioteket för att äta lite kakor. När jag frågar varför så säger han det är tyst här mamma, inga som låter och väsnas!

Det är då igen jag inser att min lillknas inte riktigt fungerar i den "vanliga" världen   

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards