knasmamman

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

......

Av knasmamman - 22 juli 2012 22:12

En dag som började tidigt som bara den för lillknas i alla fall, kunde peta i honom tabletten och sen få lägga mig ett tag igen, kändes så behövligt! Att man kan vara så trött jämt. Har tyckt att lillknas har varit så blek och svag hela dagen men insåg inte fören på eftermiddagen att det enda som han ätit var två kex och ett halv glas mjölk och inte kissat sen i fredag!!:-S. Då började jag få en lätt panik känsla, inte bara att han inte äter, ska han få en njurkollaps med?? Och hur förklarar man så han förstår hur viktigt det är att dricka och kissa? Till slut så kunde jag få honom att dricka ett glas saft mot lite speltid. Och till slut även att han gick på toa. Så nu får det bli mer koll på vad som han får i sig varje dag! En sak är mat oviljan men att inte känna törst, då börjar det bli farligt. När kvällen började komma och tabletten som gått ur kroppen och antagligen energin från saften,då blev han som tur är hungrig och åt en stor portion med favorit maten.:-) sen har det varit en laddad kväll med en kille som blandat ilska med bus, så en lätt sliten knas mamma som snart hoppas få gå och lägga sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards