knasmamman

Alla inlägg under september 2012

Av knasmamman - 25 september 2012 08:53

det bara rullar på i ett känns det som. Skolan, lillknas, jobba med hans låsningar som jag inte har en blekaste aning om hur jag ska låsa upp. Vet inte vad som är vad, vad är AS och vad är ADHD, vad är med meningen och med vilja och vad är inte? Han vet när vi pratar hur man ska göra och inte göra, men så tar det bara en liten stund så börjar vi om. Men trägen vinner bara att fortsätta!   


OM det är någon som har något bra tips på hur man får bort fula ord så varsegoda!

men nu åter till böckernas underbara värld!

Hej hopp!

fridens lijor!



Av knasmamman - 8 september 2012 22:44

och lillknas är hos sin pappa efter en period då dom inte har sett varandra. Och det fungerar inte alls!    Han är så ledsen och upprörd, han vill bara hem! Jag har haft honom i telefon, storgråtandes flera gånger och på sms ännu fler! Om det ska vara så här så får vi nog tänka om, om umgänget, det finns andra alternativ i stället. När han fick veta att han skulle åka dit så gömde han sig under skrivbordet, blev aggressiv och utagerande och det var länge sedan som det var så illa! Så en helg där jag/vi skulle få avlastning, och få ladda batterierna, jobba blev en helg med ännu mera stress över lillknas hur han mår, hur det går, varför det inte fungerar där och så arbeta.

Men som tur är så kommer han hem i morgon och vi får landa och ta nya tag

Av knasmamman - 1 september 2012 19:53

Lillknas mår inte bra idag, det gjorde han inte i går heller men nu märks det ordentligt.    Han har fått nya mediciner som han håller på att trappa upp. När han började med den så reagerade han första kvällen med att vara riktigt sur, arg och grov i munnen, Jag fick inte ta i honom som jag brukar,det gjorde ont sa han.

Sen la det sig och det har fungerat bra både i skolan och hemma. Vi började veckan med cirkus!    En lycklig mamma och två killar som gav sig iväg, jag hade lovat att vi skulle gå om det inte fungerade. Vilket det gjorde  halva tiden sen blev det för mycket för min lilla knas. Han kämpade länge innan han gav upp.  

Jag är en riktig cirkus tok (skyller på generna) mår så bra i hela kroppen, skrattar mer än barnen åt clowner och tittar med stora ögon när artisterna uppträder.   .    .   .   .   men som sagt vi fick nöja oss med halva denna gången. Och så stolt över honom, han klarade bra mycket längre än vad jag trodde att han skulle göra.   


Han har varit själv med sin assistent O hela veckan, där dom har smygit in undervisning i diverse olika aktiviteter och i fredags så var han där hela dagen eftersom vi hade begravning för min styvpappa, en sorgens dag men samtidigt glädje över att få träffa släkt och vänner man inte sett på mycket länge.  Det var en mycket vacker stund, med vacker musik och sång. Vi  avslutade tillsammans efteråt med fika.    Igår så kom nästan alla barn hem och det var skönt att ha dom samlade, men som sagt lillknas var inte sig själv och hade svårt att komma till ro och ylade rätt friskt hela kvällen. Idag så har han fått det han velat ha ett bra tag, en surfplatta! En mycket nöjd kille som satte sig och spelade nästan direkt, vi har den i stället för en dator som han inte är intresserad av. Men han är fortfarande så ostadig och grov i munnen, och nu i kväll så trappade vi upp medicinen och det tog inte lång tid innan reaktionen kom, hudkänslig och törstig, arg och samtidigt så ska jag vara hos honom, när jag går dit så ska jag gå därifrån. Så känns just nu som en mycket lång kväll!    

Och det är inte lätt att ta dessa beslut kring hans mediciner, han äter 3 olika plus vitaminer, jag ser ju att dom hjälper honom (vilket fall concertan) dom andra kan jag inte säga så mycket om...än, vi väntar på att få melatonin licensen klar så vi kan byta ut cirkadinet mot den.

men det är svårt att veta hur dom påverkar honom i det långa loppet, jag hoppas att dom gör det på ett bra sätt.  Och jag hoppas att hudkänsligheten vänder till i morgon som den gjorde när vi satte in medicinen,  annars så måste jag ringa och få råd om den av Bup.


Men nu så kallar min lilla knasunge och jag ska gå in och leka lite gömme och se om det hjälper honom något.     

Ha en skönt lördag och fridens liljor!!

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards