knasmamman

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

mycket som händer

Av knasmamman - 25 september 2012 08:53

det bara rullar på i ett känns det som. Skolan, lillknas, jobba med hans låsningar som jag inte har en blekaste aning om hur jag ska låsa upp. Vet inte vad som är vad, vad är AS och vad är ADHD, vad är med meningen och med vilja och vad är inte? Han vet när vi pratar hur man ska göra och inte göra, men så tar det bara en liten stund så börjar vi om. Men trägen vinner bara att fortsätta!   


OM det är någon som har något bra tips på hur man får bort fula ord så varsegoda!

men nu åter till böckernas underbara värld!

Hej hopp!

fridens lijor!



 
 
Ingen bild

A

30 september 2012 17:56

Jag har atypisk autism och adhd. När jag var liten knas så kunde jag säga fula ord och spotta och bita folk. Mamma var väldigt bestämd mot mig. Och sa att säger du så en gång till ja då blir det inte någon film för dig. Och vi använde schema. Det du kan göra vid läggdags är att du får en timstock av habliteringen om ni inte redan har en. Och när det är 15 min kvar till sova. så visar du han timstocken. och säger att när den här prickarna har slocknat då piper det till. om han inte klarar av ljud så kan man ta bort ljudet.Och då ska du (visa på ett schema) gå till badrummet. i badrummet har du med ett schema. där är det bilder på exakt varje steg. För låter som hans utbrott och fula ord beror på att han inte vet vad nästa steg är.

Och likadant på morgonen. Och som bolltäcke kan du köpa de här runda hårda bollarna man hade på gymnastiken. och de finns även som mjuka. Vet ej vad de heter men de ska nog inte va så jätte dyra. Och så lägger du i de i massor och syr ihop ändarna på täcket. vips så har du ett eget bolltäcke.

knasmamman

3 oktober 2012 07:40

Tack för alla bra tips! Vi väntar på time stock och bolltäcke. Men det tar tid innan kommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards