knasmamman

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

ett nytt år

Av knasmamman - 31 december 2012 21:26

Och nya möjlighet hoppas jag! Det har varit ett tungt år, med mycket oro och sorg.
Min styvpappa som gick bort. Nya diagnoser på lillknas och försöka få ordning på all hans oro och mat problem. Även annan privat oro som satt sina spår.



Det som har funnits på stora plus sidan är att åter fått en relation med mina syskon. Det har varit en bit som fattats mig och vi har löst många saker som vi alla har funderat på i många år. Men ett nytt år och förhoppningsvis ett år på rätt väg, där saker kanske går i det positiva tecknet. Hoppas får man i alla fall.
Kvällen har tillbringats lugnt och trevligt med god mat, som även lillknas mumsade i sig. :-) vi har skjutit lite på rutiner men inte mycket. Det går inte och är inte värt det i slut ändan. Han ligger i sängen och kollar på film och får vara vaken om han vill till tolvslaget, men det tvivlar jag på att han är! ;-)
Men ett gott slut och ett bra 2013 önskar jag er!


Fridens liljor <3<3

 
 
Ingen bild

pethra

1 januari 2013 09:38

Jag hoppas och tror att det nya året blir så mycket bättre,jag vet att det finns vissa saker som kommer som är tuffa att hantera men vi hjälps åt,jag är så glad att du finns i mitt liv igen
Gott nytt år systeryster kram <3 <3

knasmamman

1 januari 2013 15:58

Kram kram vi måste ses snart! @-}--

 
Ingen bild

pethra

1 januari 2013 14:18

Gott nytt år syster yster,jag är så glad att du finns i mitt liv igen,jag vet att det är tunga saker som kommer framöver och allt är lite bajs men vi får hoppas på mycket glädje också,vi får hjälpas åt kram i massor <3 <3

knasmamman

1 januari 2013 15:56

Och att du finns i mitt snaggel

 
LiLo

LiLo

9 januari 2013 09:00

Nu blir jag glad igen, över detta. Jag skulle inte kunna tänka mig att vara utan något av mina syskon, konstiga, jobbiga eller inte :)

Så fick jag lite lust att sammanfatta 2012 på nåt sätt också...

Kramkram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards