knasmamman

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

tystnad

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt.

Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag kommer fram till är att det är en ond dröm, som jag vill vakna ur och se ljuset igen. Oavsett hur jag stångas och försöker, så är det bara ruta ett igen.

Fungerar nog säkert utåt, jobbet, möten kring lillknas, allt som bara måste fungera. men sen när jag är i tysnaden igen, då kommer det för hårt, för snabbt och brutalt. Det var inte så här det skulle vara.


Jag slappnade av för mycket, glömde bort att det får man inte göra   Det får inte hända igen, aldrig någonsin!

Får man den ena saken att börja fungera så kommer det andra saker, som inte går att hantera. Hur många gånger är det tänkt att man ska behöva börja om? Fick papper från skolan om lillknas, varför tror dom att man inte vill höra sanningen? Vem är det som dom ljuger för? När jag får svaren svart på vitt på papper som ska gå vidare för anpassad skolgång till nästa år, där ser jag hur framtiden är för Lillknas. När jag ifrågasätter och undrar så möts jag av tystnad och det ordnar sig...nog....kanske.

 
 
Ingen bild

pethra

26 januari 2013 20:32

Finns det något jag kan göra,hjälpa,lyssna...önskar jag kunde mera än vad jag gör ,starka lilla systeryster glöm inte ta hand om dej <3 <3

knasmamman

26 januari 2013 22:59

Du finns!

 
LiLo

LiLo

26 januari 2013 21:54

vill inte! Jag vill inte att du ska ha det så jobbigt. Men vem bryr sig om vad jag vill?

Tusen kramar och stärkande tankar

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

knasmamman

26 januari 2013 22:58

tack söta rara faster kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Av knasmamman - 20 januari 2013 18:38


och 5 steg tillbaka hela tiden. Dagen började bra med sol ute, lagom temperatur och en skön lång promenad. Behövligt både för kroppen och för själen med lite extra solljus. Jag och S åkte till affären och hittade stavar till mina skidor, så snart så ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards