knasmamman

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

något att säga

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig en stund i går när Lillknas var på kortis men det sket sig kan man säga!

Han exploderade helt och totalt, kastade saker, slogs, bet och skrek    Något var så fel och jag kunde inte lista ut vad. En tyst grabb hemma sen som "laddade av" i sitt rum. Fick börja plocka ihop alla ledtrådar som, knappt ätit på en vecka, störande moment i skolan som han inte riktigt kan få ihop, tillsammans med att jag hämtar honom i skolan för att sedan lämna honom direkt, blev inte bra och katasrofen var ett faktum.


Dagen i dag var brainstorming på hab med diverse personal för att komma på vad nästa steg är och hur.

Som om jag har tur kanske blir bra och det ger möjligheter som kan vara till hjälp både för lillknas och för mig med. Men vågar inte tro det innan jag har sett att det blir så.


Mötet efter det var ett försök att få lite ordning och reda på mina egna tankar, gick ju så där.   kan inte göra något utan bara vänta och se och hoppas framför allt! Men det gör så ont....

  Det här är våra nya familjemedlemmar Kajsa Kavat och Konrad.  Än så länge så har dom inte riktigt accepterat varandra hundarna och dom, men det kommer.    Misstänker en viss dam vid namn Milla som roar sig när ingen se att äta upp deras mat, skålen brukar vara så skinande ren ibland. somnar nu mer med en kurrande Konrad brevid mig,  och en sovande Kajsa en bit bort.

I morgon kommer syster Snaggel hit och vi ska göra ett försök att hitta på något, kan sluta hur som helst, viktigast är ändå att vi ses!   

Fridens liljor

 
 
LiLo

LiLo

28 februari 2013 08:57

Åååå, lilla hjärtat!

Om jag kunde trolla en enda gång i livet skulle den magin gå till att göra ditt liv enklare!

Kramkram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

knasmamman

28 februari 2013 10:15

tack söta faster!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Av knasmamman - 20 januari 2013 18:38


och 5 steg tillbaka hela tiden. Dagen började bra med sol ute, lagom temperatur och en skön lång promenad. Behövligt både för kroppen och för själen med lite extra solljus. Jag och S åkte till affären och hittade stavar till mina skidor, så snart så ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards