knasmamman

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av knasmamman - 21 oktober 2012 20:37

har bestått av urnsättning av min bonuspappa   ute till havs där mamma redan ligger sedan 9 år tillbaka. En mulen och kall dag men när vi åkte ut till havs, så tittade solen fram en liten stund!

Jag vet inte vad jag känner över att dom ligger i havet,det var deras sista önskan men ibland så skulle jag vilja ha en grav att gå till.


Vi kämpar på med maten, lillknas har kanske börjat förstå att han måste äta för att helt enkelt överleva, men det är inte lätt! Hans behov att ha någon form av kontroll är inte lätt att övervinna  och det är svårt att få honom att förstå varför han måste äta   


Tyvärr så kan Inte Bup göra något utan deras lösning är att ta bort ena medicinen! och det skulle göra allt värre, dels en speedad kille som måste ha ännu mera kontroll i allt snurr och all den energin  som går åt. Och primär vården gör ingen förren han slutar att kissa, och nu så gör han det i alla fall 1-2 gånger per dag. Så det är ju ingen fara?!?!

Han började klaga över en tå som gör ont och när jag tittade på den så såg den ut så här.

  var och inflammerad, så bara att ta en sväng till vårdcentralen och kolla om det behövdes pencellin. Lillknas samarbetade bra tills hon plockade fram en kanyl för att punktera den och där tog det stopp! så vi gör omläggningar hemma ett tag i stället.


Var på en intressant föräldrarutbildning om autism, perception, bildberättelser, Där jag fick lite nya ideér hu rvi kan arbeta med lillknas och en större förståelse hur han fungerar. Även att få träffa andra föräldrar som sitter i samma situation som vi gör.


I morgon måndag och en ny vecka med skola, personalmöte, habiliteringen och planering inför inskolning med "omsorgstjejen" så att jag inte behöver be dom finaste    om hjälp hela tiden.


ha en bra kväll och fridens lijor!

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards