knasmamman

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

helgen slut

Av knasmamman - 8 januari 2012 18:50

och i natt börjar jag jobba igen.

 

En bra lång helg som har fungerat utan större tjafs och bråk.

Jag inser ju mer och mer att han har en dubbeldiagnos, framför allt så märks det när vi är bland folk eller om det ska göras saker som han inte är helt van vid.

 

Ibland så tänker jag att det bara är jag som tror att han har en dubbel diagnos, som jag inbillat mig men upptäcker lika snabbt  att det är så.

 

Det kan vara grimaserna, ljuden, orden eller alla rädslor som kommer fram.

Det kom en mal flygande och det blev panik, och alla frågor direkt.

"var kommer den ifrån?"

"är den farlig?"

osv osv och snurrande på stolen för att försöka hålla koll på den.

 

Han har rädslor för så mycker men mest för

insekter, krig, viss reklam på tv, Hitler, bränder

och väldigt fascinerad av

eld, vapen, tid (exakt hur många minuter tar det?)

 

Men framför allt så är han min lillaknas unge men goa kramar och roliga tankar, som får mig att skratta i flera dagar.       

 

// Knasmamman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards