knasmamman

Alla inlägg den 23 april 2012

Av knasmamman - 23 april 2012 19:57

idag var det dags att få veta vad som är "fel" på lillknas. Han har sedan tidigare diagnos ADHD, trotssyndrom, tal och språkstörning.

Så efter en jobb natt och 3,5 timmars sömn så var det bara att sätta sig på tågen och åka till Stockholm. Och hittade hela vägen utan problem .

Sä grymt nervös inte för att dom skulle säga att lillknas har fler diagnoser utan för att dom skulle säga att han inte kommer gå under LSS.

Efter mycket (som jag tyckte i alla fall) kring prat så kom dom slutligen till skott och berättade att han även har Asberger och blandad ångest och nestämdhet ospecifierad.

Det var en blandad känsla, skönt att få veta varför han gör som han gör och nu även få vertygen att kunna hjälpa honom på rätt sätt.

Och känslan att nu är det på riktigt, det var inte någon som vi inbillade oss, en fas som kanske kommer att gå över.  Så nu har jag en , AS kille med en hel hög med andra diagnoser men framför allt så har jag en lillknas som jag älskar över allt annat och är så glad att han finns i våran familj och vad han har att lära oss om livet      

Jag ställde typ en miljon frågor och har en miljon frågor till känns det som. OCh en lång lista med mig med alla saker som jag måste ta itu med....i morgon. Ikväll tänker jag sitta under en filt med mannen och bara vara ledsen för att i morgon ta nya tag!

 


 

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards