knasmamman

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

utredningar och funderingar

Av knasmamman - 6 april 2012 23:48

nu är bollen i rullning och AS utredningen är i gång.  Så jobbigt för Lillknas!

Många frågor som ska besvaras och saker som ska undersökas.

Men nu är det klart till hösten i vilket fall vilken klass han kommer att tillhöra, men i vilken form det vet jag inte än.

Och hur det kommer att se ut för mig yrkesmässigt, jobbigt med förändringar men nödvändiga.

Är trött och sliten över allt som inte blir klart och oron hur det kommer att gå för honom i framtiden finns hela tiden!

Alla dessa funderingar som jag inte kan göra något åt....än. Som kommer han att tillhöra under LSS och vad kan vi få för hjälp från habiliteringen? Hur blir det med flytten, kommer det bli bättre med oron och ångesten som har honom under så hård kontroll?

Hur mår hans hjärna med så lite näring varje dag?


Jag kan bli så arg! på folk som inte förstår, som tror att han är ouppfostrad, som kan ställa sig och blänga på honom när det inte fungerar! När han kämpar för att få lite kontroll på det som snurrar i skallen.

det kan handla om minuter att komma ut från en affär innan det "smäller" och det inte fungerar alls och vi kan bli stående länge innan vi kommer ut och in i bilen. Vi är klock styrda, har vi sagt en tid så är det den som gäller på minuten, annars kan hela dagen bli totalt förstörd, både hemma och i skolan.



Men underbara härliga meningar kommer ändå hela tiden. och orden du är den bästa och jag behöver bara dig mamma!  

Det finns nog ingen som kan få mig att skratta och gråta lika mycket!!  Det ligger så nära varandra, det räcker ibland bara att rätt (eller fel) person frågar hur det går och hur vi mår, så spricker det och klumpen kommer! 


Skönt är att jag har någon att luta mig emot som får ta mycket av mina tankar och funderingar   och som dessutom gör mycket godare våfflor än mig     


Fridens liljor!!

 
 
LiLo

LiLo

10 april 2012 09:03

Usch lilla jänta, du har det inte lätt du!
Jag tycker mig förstå att du har en stark envishet (lite Billingskt sisådär)Som tur är!

Hoppas verkligen att allt landar rätt så fort som möjligt!

Ses nästa vecka, kram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

knasmamman

10 april 2012 14:10

jo en Billing är jag allt!
Men dom gör att det är värt det!

och ska bli kul att ses nästa vecka och få hjälp att hitta. Har båda killarna med mig upp, så du får träffa 2/4 barn i alla fall.
Stor kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards