knasmamman

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Fråga inte hur

Av knasmamman - 15 april 2012 20:45

men lillknas har både badat, tagit medicin, slutat spela när jag sa och ligger i sin säng och kollar film! 

Efter en helg som kan kallas för en blandad kompott av kaos och må gott.


Fredagen var totalt kaos med månadens utbrott som avslutades med stora tårar och en lillknas med ångest. Vet inte vad som hände, vad som gjorde att det brakade loss, men loss gjorde det. Så illa så jag fick gå till grannarna och förklara dagen efter.

Jag misstänker en veckas lov, hemma hos sin pappa utan vanliga rutiner med en hel hög syskon ( av olika åldrar), stress över att vi ska göra sista utredningen i morgon i Stockholm och att det bara gick fel i huvuvdet.  Med facit i handen, så reagerade han över ljud redan under kvällen och tyckte att alla pratade högt, men tyckte att jag kunde avstyra det riktigt bra ( vilket det inte gjorde).

När det blir så här illa så är det bara att rida ut stormen och stå kvar, vad som än händer! Det går inte att hålla fast en kille som är så uppe i varv och arg utan man får bara stå i vägen och vara lugn. Det som är jobbigt är att det är  bara jag som kan ta det ( det blir bara värre om andra skulle försöka) och ska ta det! Både han och jag är totalt helt slut efteråt. Han med ännu  mer ångest för vad som har hänt och rädd för att jag ska vara arg.(vilket jag aldrig är på honom!) och jag som är arg på skit diagnoser som styr och ställer med lillknas!


Lördagen gick i solen tecken, med mat som gled ner, spel som fungerade, och en glad och nöjd kille!  En mamma och man som gick promenad, fixade på tomten och på kvällen drack gott och bara hade det bra! Så behövligt för själen.

Söndagen fortsatte i samma stil med gårdagens mat som lunch (favorit i repris, Lasange!) och utflykt till Ida och kollade hennes hästar och fick hö( han satt i bilen men var med i alla fall), till nu.


 Så nu håller jag tummar och tår att natten blir bra och att morgonen fungerar som den ska, så vi kommer med tåget när vi ska för att först träffa Faster Liselott och sen på utredning.


Fridens liljor    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards