knasmamman

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Stockholm tur och retur

Av knasmamman - 17 april 2012 08:50

Hade svårt att sova dels när jag visste att jag skulle upp med klockan och för så ont i kroppen och totalt genom förkyld igen!

Men till slut så var det dags att ta sig upp och börja väcka lillknas för resan till Stockholm och utredningsdag.

Fick ringa och sjukskriva mig för nattens jobb, feber och snuvig som sagt. Fick i både frukost och medicin utan större problem och sen dags för tåget, som var lite försenat (inge bra tecken) men tåget kom och vi upp på det och så småningom framme i Stockholm. Som tur var så hade vi stoppat ner cd spelare och sagor i väskan, För väldigt mycket folk och oväsen är inte alltid en bra kombination i lillknas värld. Så när jag såg att det var på väg att spåra ur så var det snabbt fram med den och sätta sig ner. Där vi blev sittande till det var dags att träffa min faster som skulle vara guide för oss. Lillknas berättade bestämt att han absolut inte skulle åka tunnelbana för det var inget kul  och vi skulle åka med den blåa linjen som är längts ner (3 våningar ner) men vi lyckades lirka med honom under protest och kunde ta oss dit vi ville, för att sen ta bussen några hållplatser. faster steg i plus poäng när hon plockade fram lilla meckarlådan ur väskan och klippte  upp lego påsen. Han fick stora ögon när det var både sax, kniv, skruvmejsel och penna i den lilla asken, Jag  vet vad han önskar sig när han fyller!


Sen dags för utredning där han fick svara på frågor och kolla på saker. En av frågorna var om det var något som han tyckte var jobbigt. Och han svarade när mamma pratar för mycket!  kul kille!!  Efter halva tiden tog det stopp och han ville inte mer. Och då var det bara att stoppa och han fick sätta sig en stund med Maisy(cd spelaren, han har döpt den) medan vi pratade lite.

Och allt tog runt en timme.?!? En lång dag för en liten stunds utredning och snart ska jag dit igen för att få besked om vad dom anser att han har  har för diagnos, så samma resa igen tur och retur  . Men vad gör man inte. Äntligen hemma efte en lång dag blev det soffan och en stor skål med glass och sen sängen,


Fridens liljor!

 
 
LiLo

LiLo

17 april 2012 14:15

Det låter som om det gick rätt bra?
Men?
Kan de verkligen ställa diagnos efter det lilla?

Kram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

knasmamman

17 april 2012 16:34

nej dom har träffat honom tidigare, pratat med Bup, interjuvat hans pappa, mig idag och sen så ska dom prata med skolan med. Så det är rätt mycket som görs innan dom ställer diagnos ( som tur är!!)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards