knasmamman

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av knasmamman - 9 augusti 2012 14:27

Och snälla låt skolan börja snart! Det märks på alla att det börjar bli dags, uttråkade ungdomar som roar sig mest med att tjafsa om vem som ska spela, hur länge någon har spelat och så vidare. Kommer man inte på någon så kan man bråka om det:-S. Pratade med lillknas gamla läkare idag dels för att få nytt recept och för att fråga om hans vikt nedgång. Som jag misstänkte så väger han tok för lite nu och jag måste få upp honom i vikt. fick några bra förslag och sen så kom det bästa, "du måste säga till honom att äta" no shit sherlock! Att vi inte tänkte på det! Som tur var så kom hon på själv att det lät lite dumt;-) men ska i vilket fall testa dom råden jag fick och låta honom äta sina kakor på morgonen. Har lyckats få i honom två pannkakor och grädde idag i alla fall. har så svårt för människor som lever i en bubbla att allt måste vara alla andras fel för själv kan man inte ha gjort något, någonsin. Jag vet att jag gör mycket fel och slänger ur mig saker som jag inte borde ha gjort. Jag vet att jag hatar konflikter så väljer ofta att gå i stället och det var värre förr. Men om jag sträcker ut en hand för att säga jag vill försöka igen för att direk. Bli i fråga satt varför jag gör det, då skiter jag i det. Jag har inte kämpat i så många år för att bli hel och för att inse att jag är lika viktig som andra är för att sen falla tillbaka igen. Det gör jag inte! för ärligt talat om jag sörjer eller vad jag sörjer behöver jag inte förklara för någon! Ni eller du fanns inte när jag föll och det tog mig en lång tid att komma tillbaka så varför tror du/ni att jag skulle behöva er/dig nu? Men nu ska jag lägga min energi på dom som behöver mig och vill vara med mig just för att jag är jag, knasmamman! fridens liljor!

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards