knasmamman

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Semester

Av knasmamman - 3 augusti 2012 00:15

får jag när jag går av i morgon bitti!   har turen att ha ett jobb som jag trivs med men det ska bli skönt att få vara ledig i 4 veckor och få landa i nya rutiner med lillknas. Nu får jag hoppas på skapligt väder så jag kan ge mig ut i skogen korta svängar, en vin kväll med rara vännen M är också inplanerad och så gå på bröllop när andra rara vännen J ska gifta sig .

Vi har satt dom flesta rutiner tycker jag och det verkar som att  han ser fram emot att få börja skolan. Vi kollar på bilder på skolan och på hans lärare. tyvärr så vet vi inte vem som kommer som assistent till honom,det får jag veta först i nästa vecka.    inte helt nöjd att det har tagit sådan tid och att vi inte får vara med och bestämma vem som kommer att arbeta med honom. Kraven är att den som kommer MÅSTE kunna hans diagnoser och lyssna på vad jag har att säga. Men väska, pennskrin och kontakt bok är inköpt, fina med en haj på.


Och jag måste få ge rosor i stora buketter till alla instanser som är inlandade på lillknas, jag har bara mött (ett undantag, se ovan) människor som lyssnar på vad jag har att säga, fixar och donar så att det ska bli så bra som möjligt, människor som arbetar med det här av rätt andledning   .


Sen som sagt så finns det andra individer som inte kan samarbeta alls, men jag tillhör den gruppen av människor som tror på karma, så en dag kommer det att hoppa upp och bita utav bara   i arslet på vissa. Och kanske men bara kanske så kommer jag att le lite i smyg och tänka fina små tankar   .


   Fridens liljor!



 
 
Cecilia

Cecilia

3 augusti 2012 15:16

Vad härligt att höra att du ska få semester och göra massa skoj. Ta hand om dig och njut, njut av skogen och alla goa vänner du har. Låter som att lillknas kommer att få det bra.
Massor av kramar till dig :)

http://skruttmamman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards