knasmamman

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

i morgon så är det dags

Av knasmamman - 15 augusti 2012 21:05

dags för första mötet med lillknas assistent och nya lärare. Misstänker att han är rätt så nervös, för just nu är han ett   inte så jätte rolig direkt. Han har varit så i två dagar och det tar!! Känner mig som en urlakad tvättsvamp. Han var så duktig när vi var i Oxelösund och hjälpte till lite i huset och hämtade lite saker till hans rum, men sen när vi kom hem! urladdning och skulle leka gömme vet inte hur många gånger och jag kanske inte var den mest tålmodiga mamman i världen just då fräste till och han låste in sig på toan.    Dum mamma, tog ett bra tag innan jag fick ut honom där ifrån. Idag så har det gått skapligt hela dagen till nu, matar med fula ord samtidigt som han vill gosa, knepigt för en trött mamma att hantera men bara att bita ihop och hänga på.


Finns säkert dom som tänker, men vadå han har ju precis flyttat hem till dig varför gnäller du? Den skillnaden som är nu från innan när han var boende hos sin pappa är, att nu är han här! innan satt jag med honom i telefon  minst 5 gånger per dag, för att lugna, för att peppa osv, ett antal samtal med lärare som tyckte att jag skulle fixa saker fast han inte ens var hos mig. Ångest och oro för att han inte fick den stöttning han behövde för att orka med vardagen, ständiga bråk som jag skulle reda ut.   Och jag gnäller inte! jag är så lycklig att han är hos mig   , han är tryggare och mår bättre, här kan han få förståelse för att han har sina diagnoser , att han klarar saker men på sitt sätt. Han har alltid varit annorlunda så klart, men nu har vi andra verktyg att arbeta med.   Men ja jag är trött som f...! För jag har honom 24/7 just nu, hans pappa tyckte att han behövde vila ifrån honom i några veckor och lillknas vägrar åka dit, jag har flera uppgifter som måste in till skolan, försöker få ihop allt med hab, skola, inskolningar och så dödsfall i familjen där jag behöver finnas till och hjälpa till med det jag kan. Min bror och syster tar det mesta men försöker med det jag kan och orkar just nu.  och någonstans få honom att äta, komma in i rutiner, inte få allt för många utbrott. Som tur är att jag har semester i alla fall ett tag till. Och världens bästa familj där jag får vara mig själv och andas lite.  Men jag vill ha vardag så in i bomben , där han går i skolan och jag får plugga på dagen och sen kunna jobba som tänkt.

Men slut på gnället för idag. Fick just en stor kram och en puss från en lillknas så nu orkar jag en stund till. och har inte så många uppgifter kvar på den här kursen och nästa börjar inte förren den 30/8 och den 3/9   


Friden liljor!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards