knasmamman

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Fredag

Av knasmamman - 17 augusti 2012 20:18

och det har varit en lång vecka känns det som. Mycket rutiner som vi försöker få in och annat som ska fungera.

I går torsdag så kom lilknas nya assistent och pedagog och hälsade på, ja han vägrade komma ur sitt rum så vi satt i köket och pratade lite. O (assistenten) knatade in till lillknas och pratade spel så dom fick nog en bra kontakt direkt, skönt! och det bästa av allt hans gamla chef släpper honom direkt ( misstänker att vi har samma  ) så han kommer att börja nästa onsdag. Lillknas får en bra inskolning utifrån hans behov (om det hade varit mina behov så hade vi haft längre dagar direkt) så en mjuk inskolning ons och torsdag för att vara ledig på fredagen för läkarebesök och för att åka till sin pappa. Älskar honom till månen och tillbaka utan tvekan någonstans men ja lite egen tid med min man kommer att vara skönt!


Som vi lever nu är inte helt jätte kul, som tur är det bara en kort period kvar innan allt är klart.

Åter till gårdagen, urladdningen kom på kvällen och han vägrade att sluta spela, det var på gränsen till ett rejält utbrott men jag bet ihop (nästan) och lyckades avstyra det värst och fick till slut upp  honom i sängen.

Jag berömde honom för att han inte hade blivit så arg och han tyckte att jag var också duktig    .

Idag så skulle vi besöka skolan och han började redan kl 07 säga att det tänkte han minsann INTE alls göra för att det kommer bara bli som den förra, tok och dumt. Men efter prat och mera prat där vi bröt ner allt i små molekyler så kom vi ändå iväg, till slut, Var där i typ 1 minut och han kollade sitt klassrum oh sen gick vi. Stolt kille efteråt. För jag glömde att säga att det skulle vara en massa personal där ( sa ju bara att det inte skulle vara barn, fel av mamma!)


Pratade med läkaren i morse om att lillknas just nu inte kan somna på kvällen, vaknar tidigt och är helt slut under dagen (och då ofta på pink dåligt humör) fick rådet att ge circadin tidigare på kvällen och göra ett liknande bolltäcke eftersom vi inte har fått något än. Hon hade aldrig hört talas om att barn kunde reagera konstigt på höjd dos av circadinet, och det låter så märkligt i mina öron, jag googlade lite snabbt och fick upp rätt många trådar om det, men hon tyckte att jag gjorde rätt som återgick till den vanliga dosen.                                            
           Och hur kommer man på vad man ska fylla ett påslakan med. smart man (tur för mig   hade lite olika förslag men trasmatta var det bästa, andra alternativ var bildäck eller en liten elefant  ) så berättade för lillknas som fick ett stor leende i hela ansiktet och sa, då kan jag gömma mig bättre.

Så nu inatt testar vi med först vanligt täcke och ovanpå det ett påslakan med matta i. Han myser för fullt just nu  med film som går och en glass i handen. Tyvärr så är vänte tiden för bolltäcken långa så behöver komma på någon annan bra lösning ( någon som har en??) Det ska vara lagom tungt, och forma sig efter kroppen, typ bollar, sacco säck kulor eller vikter av något slag som inte kostar massor av pengar!! Och ha storleken av ett vanligt täcke.

Bra saker i dag, han gick in i skolan må vara en kort stund men han var där!

han har ätit och druckit idag och utan allt för många fula ord ( några ingår i läggningen ...tyvärr) kommit upp i sängen.  Och fick en stund ensam tid med mannen, då vi var till affären. Och jag försöker att renskriva en inlämning och umgås med storebror. Och kanske , kanske så får jag gå och sova skapligt i kväll!              Ha en kanon helg och fridens liljor!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasmamman - 8 april 2013 22:35

jag har bestämt att inte blogga mer nu, klarar inte av helt enkelt att bli bedömt, granskad, pratat om. Vi gör inga framsteg, finns inget positiv att berätta. Vi står och stampar i exakt samma spår som förra veckan och veckan innan det. MItt liv är...

Av knasmamman - 7 mars 2013 18:39


på riktigt för lillknas, jag kämpar varje dag för att göra hans liv så enkelt och bra som möjligt! Med rutiner, bilder, scheman, mat som han äter så han kanske kan gå upp lite, möten och  någonstans även försöka vara en fungerande människa. Men nu må...

Av knasmamman - 27 februari 2013 20:25

det finns inte mcyket att säga om något, har inte ord som inte låter som innan. Lika trött, sliten och less som igår och dagen  och många dagar innan det.  Vi kommer inte framåt alls. utan står kvar och trampar luft.  Hade hoppats på att vara ledig e...

Av knasmamman - 26 januari 2013 19:55

är det mest hela tiden, jag har slut på ord. Ord och tankar som orkar hålla mig uppe ett tag till.  Jag trodde inte att jag skulle nå botten igen, inte så här hårt, brutalt, elakt. Jag vill inte lära mig något av det här, VILL INTE! Det enda jag k...

Av knasmamman - 21 januari 2013 23:13

det gjorde Lillknas i dag när vi åt. Han har svårt att skära sin mat och brukar få hjälp med detta. Jag skar för stora bitar av köttet men tänkte att det ser han ju och tuggar mer noggrant. DET gjorde han inte! Han sväljer en stor bit och sätter den ...

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards