knasmamman

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av knasmamman - 5 juli 2012 23:45

blandat och fullt med telesamtal, habilibteringen för planering inför hösten, Öron läkaren för mig och min dåliga hörsel, som tyvärr visade sig vara sämre än vad jag trodde. Men det förklarar varför jag ofta är så trött och inte fixar olika ljud. Så till hsöten blir det hörapparat/er   Skit och piss och gröna ärtor tycker jag om det! Men förhoppningvis så får jag fina med blingbling!    Enligt läkaren så skulle dom vara tunna och små och jag ska kunna koppla in telefon till dom och det känns ju rätt ok! Idag så kan jag bara prata om jag har headset annars hör jag inte ett sk...


Kvällen har ägnats åt att göra mer bilder till lillknas bildscheman och har en hel hög att klippa ut om natten blir lugn. Nu hoppas jag att kuratorn på hab har lyckats att fixa andra bilder åt mig som hon skulle skicka, som sen kommer att  användas i stället för  dom jag har nu. och hon skulle även se till att jag får en licens på programmet så att jag kan använda det själv, det kommer att underlätta massor (både i plånboken och på scheman). Att allt ska vara så förbenat dyrt!! hjälpmedel och vissa mediciner borde också gå under högkostandsyddet: Ta bara Circadin som Lillkans behöver ta till kvällen, en 1 tablett kostar över 7 kr st! vitaminerna och omegan som behövs för att han äter så dåligt, inte heller dom går under högkostnad!

Förstå mig rätt, jag betalar så klart det som behövs och är så tacksam för att jag inte behöver betala fullt för allt! Men tycker att det är konstigt att inte dessa saker hamnar under högkostnaden. Det är många med dessa diagnoser som behöver både circadin och vitaminer för att må bra. Eller bara för att nämna glasögon som en av våra killar behöver för att överhuvudtaget kunna se, dom får vi också betala fullt för, bidraget försvinner när barnen fyller 8 år.

Dom som inte har turen att ha arbete, vad gör dom?

 jaja, Nog med gnälleri för ett tag!


Hitttade ett helt underbart kort på lillknas som togs när han fyllde 3 år tror jag.

   min egen lilla riddare     

OCh i morgon kommer dom hem nästan alla barn och nu blir dom hemma hela veckan! sen en vecka hos sin pappa för att sedan så kommer lillknas hem för gått!!   

Som vi har längtat och väntat på det här att få komma in i dom rutiner som är bra och förhoppningvis kan hjälpa honom att komma till ro och släppa en del av sin ångest och oro.


Ha en bra helg för det tänker jag ha!!        

Fridens liljor   

Presentation


En mamma med en stor familj och i den en kille på 11 år med Asperger, ADHD och lite annat smått och gott.

Hur vi får livet att fungera i det vanliga livet och i diagnoslandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards